Sunday, June 28, 2020

Beli, Jual dan Simpan Bitcoin di LUNO Malaysia

Sebenarnya ada beberapa pilihan online wallet yang boleh kita gunakan bagi tujuan transaksi Cryptocurrecies. Namun, saya memilih LUNO sebagai wallet kerana bagi saya ia mudah dan senang untuk digunakan.

Sejarah LUNO
Saya telah menggunakan wallet ini sejak awal penubuhannya  pada tahun 2013 dan ketika itu ia dikenali sebagai BitX. Pada tahun 2017, BitX telah dijenamakan semula sebagai LUNO.

Pada bulan September 2017, Luno berjaya mengumpulkan $9 juta untuk memperkenalkan jenama wallet, pertukaran dan perkhidmatan bitcoinnya di Eropah dan Asia.

Ada suatu ketika LUNO menghadapi masalah di Malaysia, dimana akaun bank utamanya telah dibekukan. Namun, pada bulan April 2018, Luno telah berdaftar dengan bank Negara Malaysia sebagai badan pelapor untuk Cryptocurrencies.

Dihujung tahun 2019, LUNO telah telah melantik AmBank sebagai banker utamanya untuk menyokong operasinya. Dana pelanggan LUNO disimpan dalam akaun amanah AmBank, menepati keperluan Suruhanjaya Sekuriti Malaysia(SC).

Setakat ini terdapat 4 crypto yang boleh kita beli, jual dan simpan di Luno seperti Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH), Ripple (XRP) dan Litecoin (LTC).

Luno Malaysia

Jika anda belom lagi mempunyai akaun di LUNO, sila KLIK DISINI DAN DAFTAR. Jangan lupa untuk memasukkan promo code ini Y4MAE - anda akan menerima rebat Bitcoin bernilai RM25 sekiranya anda membeli atau menjual BITCOIN bernilai RM250.


Catatan lain tentang LUNO:









    Choose :
  • OR
  • To comment
1 comment:
Write comments